Wednesday, January 28, 2009

Dengarlah....


Disaat orang lain berkemas2 hendak pulang ke rumah

Aku pulak sedang lena tido dibuai mimpi

Disaat orang lain sedang bergembira terbayang kampong halaman

Aku pulak berkira-kira hendak pulang bila


Hey,

jangan salahkan aku andai aku tidak seperti mereka

jangan salahkan aku jika aku jarang menelefon kamo

jangan salahkan aku jika aku tidak memenuhi impian kamo

jangan salahkan aku jika aku tidak mengikut segala amaran kamo

jangan salahkan aku jika aku mengambil remeh segala nasihat kamo

bukan aku tidak suka meluangkan mase bersama kamo

bukan aku tidak suka akan hidangan yang kamo sediakan

bukan aku saja mengabaikan impian kamo

bukan aku saja mengendahkan amaran kamo


bukan aku bukan aku si tanggang itu


dengarlah

aku perlukan mase untuk kemana saje

aku juga perlu mase untuk keluar bersama teman2

aku perlukan mase untuk membuat keputusan aku

aku perlukan mase untuk membina impian aku

aku perlukan mase untuk membuat keputusan aku

aku perlukan masa untuk mengerti segala macam perihal dunia


hey

Tidakkah kau tahu aku sakit?

Tidakkah kau tahu kesibukan aku?

Tidakkah kau tahu aku hanye makan sekali sehari??

Tidakkah kau tahu tadi aku hanye beralaskan perut dengan roti?

Tidakkah kau tahu aku bersengkang mata sehingga pagi??

Ya aku bukan budak kecil untuk disuruh2

Aku paham itu


hey

Andai kau tahu bagaimana kesunyian yang aku rase

Andai kau tahu apa yang ade dalam benak hatiku

Andai kau tahu apa yang aku inginkan

Andai kau tahu ape yang aku impikan

Andai kau tahu ape yang aku perlukan


Ayah ibu dengarlah aku bukan begitu

pahamilah aku


karya

A.Mazlina Said