Friday, April 9, 2010

tips-tips study yang berkesan

ok post kali ni aku nak cakap care-care study yang giler bapak berkesan ok

ahaaa mule-mule korang pernah tak rase macam pe yang korang bace tak masuk??
even korang da bace sekuat haram sampai nak terkeluar anak tekak pon still lagi x masuk??
pastu ade pulak gangguan bunyi-bunyian(bukan bunyi hantu ok)??
korang rase korang perlu stay up sampai pagi sebab korang tak bace sepatah haram note pon??
and test pulak esok dan korang pulak baru start 2 baris ayat and perlu habiskan 5 lagi chapter???

so dekat sini aku syorkan sangat korang study kat mcD..cyes!!
nak lagi berkesan korang bawak la teman dalam 2 atau 3 orang ntok temankan korang kalau2 ade soalan atau note tu korang x paham
ahaaa duit jangan lupe ye..duit!! coz breakfast mcD cyes sedap..hohoho dan tambahan ntok beli kopi..da kate nak stay up kan??

so ni la pe yang aku try buat mase malam khamis ari tu
hasilnyer...............

atul (kul 3.00 am)
syira (kul 3.15 am)dan akhirnye aku......

hahahaha so kesimpulanyer jangan nak berangan la korang bley study ntok test ke hape ke kat mcD
lagi2 kalau subjek hafal menghafal ni
aku time kat mcD tu da sumpah seranah nak balik hostel tido
cyes x masuk pe aku bace..dengan bunyi bising radio..bunyi org bising tgk bola..haihhh
nak balik hostel x boleh coz bas last masuk uitm kul 11
nak xnak stay je la kat mcD tu

ahaaa part yang x bley blah kitorang kne halau ngan pekerja mcD
aku tataw pulak bahagian atas mcD tu da tutup
and dorang ni pulak slumber haram je tido terbungkang kat atas tu
pekerja tu da wat macam2 tunjuk perasaan da tande nak halau tapi kitorang wat x paham jew

last2 die datang siap bagi plastic bag and cili sos kat kitorang
aku stat pelik la
ahaa die cakap camni ek
"emmm ni untuk bungkus ayam tu(atul ade beli ayam x abiz makan)..nanti korang kemas2 la ek..sebenarnye bahagian atas ni da tutup..tapi korang macam x reti je nak balik..korang xnak balik ek???"

hahahaha siot je
tapi kitorang x blah gak(giler pekak) sampai la de manager dtg halau
huhuhuhu

so kesimpulannyer ni la 1st and last aku stay up camni lagi
menyesal gile coz last2 test tu juz soalan objective je..hakela