Monday, April 16, 2012

okonomiyaki time!!

waaaa aku rindu nak makan bende ni
dulu mase aku tengok gambar2 makanan ni serius aku tak teruja langsung
macam telur dadar pon ade..
macam nasi pataya pon ade (mane datang nasi pon aku tak tau)

tapi lepas explanation panjang lebar budak2 kelas aku
aku pon tetibe rase nak try coz macam bez la pulak
and teringin sangat nak try
yela selalu sangat makan tempe..pe salahnyer nak rase mood jepun pulak
asyik jawe je bosan gak


so bergeraklah kami beramai2 cari okonomiyaki tu
lokasi die tak jauh pon juz dekat mane2 tempat yang ko rase de tulisan jepun2 tu ko tanye lah de tak jual okonomiyaki tu
tapi jangan lak ko pi tanye kedai yang sah2 de gantung itik stim ke hape kat depan kedai tu
sah2 la kedai tu jual bahkut teh je


so kedai yang kitorang pergi ni dekat seksyen 9 Shah Alam je
dekat plaza masalam..name kedai die Takoyaki Restaurant..1st floor rasenyer
nak kate restaurant x gak..coz die open..orang lalu lalang..tergolek kat tengah jalan kat mall tu pon ko bleh nampak


haaa sampai2 je aku teruja and ko order la ikut suke ko
nak murah ambik set je
so aku order


octopus takoyaki + 2 epal juice + chawanmunshi + caramel ke hape tah
 total sumenyer adalah 
= rm18.00 and xde gov tax or service charge!!!


haaa murah kan??
so sebab ni 1st timer aku..so aku agak batak sikit
bese la peminat tegar nasi..so jaranglah makan benda2 macam ni..ish3x



kan??kan?? tempat lepak die memang sempoi je
xyah risau la..xdenyer kena pakai kimono ke ape nak makan kat sini

haaa ni lah okonomiyaki ko
rase die lebih kurang macam takoyaki je tapi ni versi besar punye
 bleh share untok 3 orang kot
jimat memang jimat

and ni pulak contoh chawanmunshi tu lah
alaaa die rase macam telur rebus and de la tambahan ketam and cendawan
sedap!
(gambar google je ni..coz aku ni jeniz pelahap and tak sabar so chawanmunshi tu aku da telan sebelum sempat ambik gambar..hahaha)

so pe lagi..kalau nak pergi jangan lupa ajak aku and belanja aku ok??ok x??
okokokokokehhh